Acesse aqui seu Guia de Estudos das Disciplinas: Português, Inglês, Artes, Ed Física: 1ª SEMANA - 06 A 10 DE ABRIL
EMTI PROF ALEXANDRE RODRIGUES DE ALBUQUERQUE
1.
Este caderno de atividades contém exercícios e
pesquisas para serem elaborados no período da Quarentena, dispostas da seguinte
maneira:
a) conteúdos,
exercícios e pesquisas relativas à Disciplina de Português.
b) conteúdos,
exercícios e pesquisas relativas à Disciplina de Inglês.
c) conteúdos,
exercícios e pesquisas relativas à Disciplina de Ed. Física.
d) conteúdos,
exercícios e pesquisas relativas à Disciplina de Artes.
2. O roteiro de estudo deve ser
seguido de acordo com as sugestões das atividades semanais;
3. A entrega deve ser realizada no
primeiro dia de retorno às aulas;
4. Será atribuída uma nota para
cada atividade e pesquisa;
5. Copie as perguntas e as respostas
no caderno.
PORTUGUÊS
Conteúdos:
Lenda (Como nasceram as estrelas, Clarice Lispector).
Uso dos tempos
verbais do modo subjuntivo.
·
1ª Semana (06/04 a 09/04):
Leitura – Texto: Como nasceram as estrelas.
Livro, páginas 98 e 99.
Produção
Textual
Conteúdo: Poema
A poesia pode ser definida
como “a arte de compor ou escrever versos” ou ainda como “a composição em
versos (livres e/ou providos de rima), ger. com associações harmoniosas de
palavras, ritmos e imagens”.
1ª Semana (06/04 a 09/04):
Pesquise e escreva
com suas palavras o que é poema e quais são as principais características desse
gênero.
_________________________________________________________________________________
INGLÊS
QUESTIONS WORDS- WH
·
What: o que, qual
Ex: What is your
name? My name is Sandra.
What is your country? Brazil
·
Where: onde
Ex: Where do you
live? I live in São Paulo.
·
When: quando
Ex: When is your
birthday? It is May.
·
Who: quem
Ex: Who is your
favorite actor? My favorite actor is Caio Castro
·
How: como
Ex: How are you?
I am fine.
CAN
To
talk abilities: Para habilidades
I can paint.
Can
I paint?
I
can not pain.
You can dance very well.
Can
you dance very well?
You
can not dance very well.
We can play the piano
Can
we play the piano?
We
can not play the piano
She can swim
Can
she swim?
She can not swim
SIMPLE PRESENT
O
Simple presente é utilizado para expressar uma ação rotineira, um hábito ou
situações permanentes. Ele também é usado para expressar um fato.
Utilizam-se
dois auxiliares:
DO:
I, You, We, They.
DOES:
He, She, It
Regras
para o He, She, It
Adverbs
of frequency
Always:
sempre
Never:
nunca
Everyday:
todo dia
Sometimes:
às vezes
Usually:
usualmente
Rarely,
seldom: raramente
Frequently:
frequentemente
Once
a day/ a week/ a month/ a year
EXEMPLOS
a)
You like computer games.
I: Do you like
computer games?
N: You don’t
like computer games.
b)
She likes computer games.
I: Does she like
computer games?
N: She doesn’t
computer games.
N: She doesn’t
computer games.
a)
They have the translation of thousand of
words.
I: Do they have
the translation of thousand of words?
N: They don’t
have the translation of thousand of words.
d) He has the translation of thousand of words.
I: Does he have
the translation of thousand of words?
N: He doesn’t
have the translation of thousand of words.
I
|
ME
|
YOU
|
YOU
|
HE
|
HIM
|
SHE
|
HER
|
IT
|
IT
|
WE
|
US
|
YOU
|
YOU
|
THEY
|
THEM
|
EXEMPLOS:
Give me the book.
She is in love with him.
He is afraid us
Where are my glasses? I can’t find them
This is song is very nice. I like it very much.
- Atividade 1 - semana
(06/04 a 10/04)
1. Read the
profile and complete about the boy. (Leia o perfil abaixo e complete sobre o
garoto.)
NAME:
SAMUEL
AGE: 13
COUNTRY OF BIRTH: AUSTRALIA
BIRTHDAY: AUGUST 17
FAVORITE FOOD: HOT DOGS
ABILITIES: SWIM AND SURF
VACATION: JANUARY PLANS FOR NEXT
VACATION: RIO DE JANEIRO, BRAZIL
Hello, my name is _____________________ and I
am ________________ years old. I am from ____________________________and my
birthday is on ________________. My favorite food is _______________________. I
can swim and ______________. My vacation are in __________________and I want to
go to ____________________________ in Brazil.
2. Complete the
questions with: What, where, who, when nad how:
A) ______________is
your birthday? It is April.
B) ______________are
you from? Rio de Janeiro
C) ________________is
you favorite singer? Anitta
D) _____________are
you? I am fine.
E) _____________is
your name? My name is Elizangela
3. Read the
answers and write the questions in the correct order: ( Leia as respostas e
escreva as perguntas na ordem correta):
A) (old-
how- are- you?) _______________________________ I am 13.
B)
( who- favorite- singer- is- your?)
____________________________________.Pitty.
C) ( is-
Brazilian-he?)
______________________________. Yes, he
is.
D) Is-
book- my- where?)
_____________________________.It is
under the desk.
4. Mark
the correct alternative:
A) _________do
you live? ( ) who ( ) where
B) _________is
he? ( ) who
( ) what
C) _________is
your birthday?( ) how ( ) When
D) _________is
your name?( ) what( ) why
5.
Read the phrases below:
My mother is a
nurse.
My brother and I are
twins.
Peter and Susan are
cousins.
Os
pronomes que podem substituir as palavras sublinhadas nas frases são,
respectivamente:
A)
She- They- We
B)
She - We - They
C)
He- They- We
D) He-
We- They
Nenhum comentário:
Postar um comentário