PORTUGUÊS:
- Leitura - Texto: Como nasceram as estrelas
(páginas 98 e 99)
Atividade de fixação: página 102 (questões
1,2 e 3) e 103 (questões 5 e 7)
- Produção Textual: Conteúdo: Lenda (páginas
98 e 99)
Atividade: Compreensão e Interpretação.
(páginas 100 e 102).
_________________________________________________________________________________
INGLÊS:
ATIVIDADE DE CASA ( HOMEWORK)
1. Complete
thequestionswith: WHAT- WHO- WHERE- WHEN- HOW OLD.
A)
___________isyourbirthday? It isApril.
B) ___________are
youfrom? I amfrom Rio de Janeiro.
C)___________isyourfavoritesinger? Ivete Sangalo.
D) ______________are you? I amelevenyearsold.
E) ______________isyourname? Rebeca.
2.
Readthetextandafteranswerthequestions:
Myclassroom
Myclassroomisvery
big. It isnearthelibrary. Myteachers are
in thedirector´s office. The blackboardis in front ofthedesks. The
tableisbesidethedoor. The wastebasketisunderthetable. Myclassroomobjects are onmydesk: a book, a
pen, a pencil, a dictionaryandaneraser.
Thereis a beautifulgarden in front ofmyclassroom. The treesandthe bushes
are in thegarden. The leaves are ontheground.
Pamela ismyclassmate. Sheisveryniceandintelligent. Sheis a goodstudent
too. Sheiselevenarsold. Oh! I am Eduard.
I amnot a goodstudentbut
I
amveryniceandintelligent too. Will
youexcuse me? I have a classnow. Bye,
bye!
Vocabulary: director’s office: sala do director,
diretoria; thereis: há;
bushes: arbustos; leaves: folhas; ground: chão; now:
agora.
A)
Whatisthestudent’snamefromthetext?______________________________________
B) Where are theteachers?
_____________________________
C) Who isveryniceandintelligent?
_______________________________
D)
Howoldisthegirl?___________________________________
3. Complete
thebankspaceswiththerightconjugationofthesimplepresent tense andafterput in
theinterrogativeand negative forms:
A) Anne_____________( love) the
Jane Austin’swork.
I:
N:
B) Cayo_____________( go)
tothecollegetonight.
I:
N:
C) Myparents___________( have) ItalianandFrench classes onThursdayseveryweek.
C) Myparents___________( have) ItalianandFrench classes onThursdayseveryweek.
I:
N:
D) I_________________( eat)
breadwithjuice.
I:
N:
E) The plane_______________( arrive) at 8:00 in thecity.
N:
E) The plane_______________( arrive) at 8:00 in thecity.
I:
N:
N:
4. Complete
thepicturewithobjectpronouns:
I
|
|
YOU
|
|
HE
|
|
SHE
|
|
IT
|
|
WE
|
|
YOU
|
|
THEY
|
5. Translate the phrases:
A) Paul is a good engineer.
____________________________
B) Fortaleza is very hot._______________________________
C) My son is
sick.___________________________________
D) Renata is my
girlfriend.___________________________
6. Read the text about Fernando and his Best friend.
Hi. My name is Gabriel but my friends call me Biel. I am 14 years old
and my birthday is in February. I am Brazilian and my home is in Fortaleza. I
love watching movies and I love playing games on the computer. My lucky
number is 10 and my favorite food is French fries.
I like my school. My favorite subjects are science and math. I have a
dog.
|
Find the information about the text:
A) Name:__________________________
B) Nickname:_______________________
C) Age:_____________________________
D) Nationality:_______________________
E) Luck number:_____________________
F) Favorite subjects:__________________
_________________________________________________________________________________
EDUCAÇÃO FÍSICA:
Handebol
Assista ao vídeo a seguir com o Prof Rafael
O handebol (ou
andebol) é um esporte coletivo que envolve passes de bola com as mãos.
Praticado entre duas equipes, o nome dessa modalidade esportiva é proveniente
da língua inglesa, visto que hand significa “mão”.
Conheça a história
Atividade proposta
1. Quem criou o handebol?
2. Quando foi realizada a
primeira partida internacional de handebol?
3. Por que o handebol no começo
era praticado mais por mulheres?
4. Cite algumas curiosidades do
handebol?
_________________________________________________________________________________
ARTES:
A CENA TEATRAL
Como já vimos nas aulas passadas
a importância da Cenografia para o Teatro, que começou no Período Medieval e
existe até hoje.
Como você já
viu no documentário sobre cenografia, os cenógrafos não estão apenas
preocupados em fazer um cenário para as peças, mas transmitir ideias que
reforcem as mensagens do espetáculo.
A cenografia
pode ser constituída desde um simples tapete no chão, no carro, como você viu
no Romeu e Julieta, e até nas mais complexas e detalhadas construções.
ATIVIDADES:
Leia o texto “Teatro-tapete”. (página 19 do livro didático)
Leia as páginas 109 e 110 e responda a primeira questão.
Nenhum comentário:
Postar um comentário