Postagem Em Destaque

9°Ano: Laboratórios 17/09

segunda-feira, 4 de maio de 2020

PORTUGUÊS, ING, ART, EF: 7ºANO - 1ªSEMANA_MAIO


PORTUGUÊS:


- Leitura - Texto: Como nasceram as estrelas (páginas 98 e 99)

Atividade de fixação: página 102 (questões 1,2 e 3) e 103 (questões 5 e 7) 
- Produção Textual: Conteúdo: Lenda (páginas 98 e 99)
Atividade: Compreensão e Interpretação. (páginas 100 e 102).


_________________________________________________________________________________

INGLÊS:
ATIVIDADE DE CASA ( HOMEWORK)

1. Complete thequestionswith: WHAT- WHO- WHERE- WHEN- HOW OLD.
A) ___________isyourbirthday? It isApril.
B) ___________are youfrom? I amfrom Rio de Janeiro.
C)___________isyourfavoritesinger? Ivete Sangalo.
D) ______________are you? I amelevenyearsold.
E) ______________isyourname? Rebeca.

2. Readthetextandafteranswerthequestions:
Myclassroom
Myclassroomisvery big. It isnearthelibrary.  Myteachers are in thedirector´s office. The blackboardis in front ofthedesks. The tableisbesidethedoor. The wastebasketisunderthetable.   Myclassroomobjects are onmydesk: a book, a pen, a pencil, a dictionaryandaneraser.  Thereis a beautifulgarden in front ofmyclassroom. The treesandthe bushes are in thegarden. The leaves are ontheground.  Pamela ismyclassmate. Sheisveryniceandintelligent. Sheis a goodstudent too. Sheiselevenarsold.  Oh! I am Eduard. I amnot a goodstudentbut
I amveryniceandintelligent too.  Will youexcuse me? I have a classnow.  Bye, bye!

Vocabulary: director’s office: sala do director, diretoria;  thereis: há;
bushes: arbustos; leaves: folhas; ground: chão; now: agora.


A) Whatisthestudent’snamefromthetext?______________________________________
B) Where are theteachers? _____________________________
C) Who isveryniceandintelligent? _______________________________
D) Howoldisthegirl?___________________________________

3. Complete thebankspaceswiththerightconjugationofthesimplepresent tense andafterput in theinterrogativeand negative forms:
A) Anne_____________( love) the Jane Austin’swork.
I:
N:
B) Cayo_____________( go) tothecollegetonight.
I:
N:
C) Myparents___________( have) ItalianandFrench classes onThursdayseveryweek.
I:
N:
D) I_________________( eat) breadwithjuice.
I:
N:
E) The plane_______________( arrive) at 8:00 in thecity.
I:
N:

4. Complete thepicturewithobjectpronouns:

I

YOU

HE

SHE

IT

WE

YOU

THEY


5. Translate the phrases:
A) Paul is a good engineer. ____________________________
B) Fortaleza is very hot._______________________________
C) My son is sick.___________________________________
D) Renata is my girlfriend.___________________________

6. Read the text about Fernando and his Best friend.
Hi. My name is Gabriel but my friends call me Biel. I am 14 years old and my birthday is in February. I am Brazilian and my home is in Fortaleza. I love watching movies and I love playing games on the computer. My lucky number is 10 and my favorite food is French fries.
I like my school. My favorite subjects are science and math. I have a dog.
Find the information about the text:
A) Name:__________________________
B) Nickname:_______________________
C) Age:_____________________________
D) Nationality:_______________________
E) Luck number:_____________________
F) Favorite subjects:__________________
_________________________________________________________________________________

EDUCAÇÃO FÍSICA:

Handebol

Assista ao vídeo a seguir com o Prof Rafael


O handebol (ou andebol) é um esporte coletivo que envolve passes de bola com as mãos. Praticado entre duas equipes, o nome dessa modalidade esportiva é proveniente da língua inglesa, visto que hand significa “mão”.
Conheça a história

Atividade proposta
1. Quem criou o handebol?
2. Quando foi realizada a primeira partida internacional de handebol?
3. Por que o handebol no começo era praticado mais por mulheres?
4. Cite algumas curiosidades do handebol?
_________________________________________________________________________________

ARTES:

A CENA TEATRAL

Como já vimos nas aulas passadas a importância da Cenografia para o Teatro, que começou no Período Medieval e existe até hoje.
Como você já viu no documentário sobre cenografia, os cenógrafos não estão apenas preocupados em fazer um cenário para as peças, mas transmitir ideias que reforcem as mensagens do espetáculo.
A cenografia pode ser constituída desde um simples tapete no chão, no carro, como você viu no Romeu e Julieta, e até nas mais complexas e detalhadas construções.

ATIVIDADES:
Leia o texto “Teatro-tapete”. (página 19 do livro didático)
Leia as páginas 109 e 110 e responda a primeira questão.

Nenhum comentário:

Postar um comentário